كشف «شهر گمشده» در مكزيك
نوشته شده توسط : زال

لمون پرس- بقاياي شهر گمشده تاريخي مكزيك توسط باستان‌شناسان آمريكايي كشف شد.

بقاياي يك شهر تاريخي كه در قلب يكي از امپراطوري‌هاي باستاني كشور مكزيك قرار دارد، در مركز استان ميچوآكان (Michoacan) اين كشور توسط باستان‌شناسان دانشگاه ايالتي كلرادو آمريكا كشف شد.

به گزارش آركئولوژي نيوز، اين شهر كه باستان‌شناسان به آن لقب «شهر گمشده» را داده‌اند، به امپراطوري پورپچيا (Puripecha) تعلق دارد، كه در زمان حمله‌ي اروپاييان كنترل بخش‌هايي از غرب مكزيك را در دست داشته است. در ماه ژانويه نيز مجسمه‌اي متعلق به يكي از حاكمان تمدن مايا كه به شكل يك ستون بود در محوطه‌اي تاريخي در جنوب مكزيك كشف شد.

سال گذشته نيز هرمي تاريخي كه در فاصله‌ي بين سال‌هاي 300 تا 850 ميلادي ساخته شد در مكزيك كشف شد.

كشور مكزيك آثار تاريخي زيادي را از تمدن‌هاي باستاني قاره‌ي آمريكا به‌ويژه سه تمدن مايا، اينكا و آزتك در خود جاي داده است.

اين كشور يكي از غني‌ترين كشورهاي جهان از نظر دارا‌ بودن محوطه‌هاي تاريخي و طبيعي است كه از ميان آنها، 29 اثر در فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو به ثبت رسيده‌اند.

بخش اعظم محوطه‌هاي ثبت‌شده‌ي مكزيك در فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو، محوطه‌هاي تاريخي مشهور اين كشور از جمله هرم مشهور چيچن ايتاز است كه سالانه ميزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان بوده است؛ با اين حال در ماه‌هاي اخير به‌دليل افزايش خشونت‌ها در مناطق گردشگري مكزيك، تعداد گردشگران اين كشور به‌طور چشم‌گيري كاهش يافته است.

مرجع : ايسنا




:: موضوعات مرتبط: خارجی , ,
:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 150
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : 22 / 1 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: